Pagina's

donderdag 21 juni 2012

frambozen!

vanochtend het eerste handje rijpe frambozen geoogst. de zomer is begonnen!

vanaf nu dus elke ochtend frambozen in mn alpro .
deze week raapsteeltjesstampot met spekkies en kaas gegeten, gisteren palestijnse olijfoliesoep met linzen, uit een potje van de kleinste soepfabriek.
ik vond het erg lekker, maar mn dochter niet.
vanavond wordt t lasagne.


vanmiddag heb ik een potje zongedroogde tomaten in olie fijngemalen, zodat het tapenade werd, en een paar plakjes geroosterde courgette, een restje geitenkaas met 2 boterhammen gegeten.
ik ga zometeen rucola pesto maken, want de rucola gaat doorschieten.

ik was net bij de orthodontist, misschien kan er iets gedaan worden aan m'n scheve ondertanden, ze worden altijd zo vies bruin na een paar maanden. ik was het helemaal zat! maar ja, zo'n beugel lijkt me ook niks....

verder ben ik veel in de tuin bezig. ik vind dat echt heel leuk.
de raapsteeltjes schoten door, dus heb ik ze weggehaald, nu nog bieten gezaaid.
de ronde courgette doet 't goed.
en ik heb roze lelies, best mooi..

vanavond zouden we naar de parade gaan, maar er komt onweer met windstoten en hevige regen onze kant op, dus blijf ik maar huis. pech!

3 opmerkingen:

  1. Mooie foto's!
    Ik heb al wel rode bessen, de frambozen zijn hier nog niet rood, lekker he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aardbeien hebben we al gegeten en peultjes en courgettes,spinazie ook uit eigen tuin en nieuwe kleine aardappeltje super smakelijk.Trouwens je heb hier een paar leuke recepten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeyy novelle! leuk dat je reageert.
    mijn aardbeien hebben allemaal een hapje eruit, waarschijnlijk padden en de aalbessen zijn nog niet rijp, maar wel bijna op. ik gooi er morgen een net over.
    zijn je courgettes dan al klaar?
    ik vind het maar moeilijk hoor, bloemen zijn makkelijker......

    BeantwoordenVerwijderen