Pagina's

vrijdag 25 november 2011

kapper en crisis

ik was net bij de kapper en merkte ineens dat de wereld  heel hard aan het veranderen is. om me heen gebeurt er van alles. veel mensen hebben geen werk meer en veel mensen hebben grote zorgen.
als ik met iemand praat gaat het bijna altijd ook even over de crisis. (ik begin er niet over). als ik de radio aanzet of de televisie is er bijna altijd slecht nieuws over de euro of de economie.
de crisis heeft de laatste maanden veel invloed op mijn leven, maar niet op mijn humeur!
het gaat hard! mijn werk wordt minder omdat de mensen het geld er niet meer voor (over) hebben.
en mijn man moet ook heel hard werken om het hoofd boven water te houden.
we hadden het ook heel goed, ik kocht gewoon waar ik zin in had en alles kwam altijd wel in orde.
sinds 2 maanden is hier ook het geld op!
nou ja, we eten nog wel en we leven nog goed, maar we kunnen niet alles meer doen.
we zijn niet meer uit eten geweest. wel met de tuinclub en ook met een vriendin omdat dat traditie is, maar niet meer met elkaar zomaar.
kleding wordt ook op bezuinigd. wel een mooie kerstjurk gekocht, maar in een 2ehandswinkel. ik ben er heeel blij mee, want hij is erg mooi.
ik zat op bikramyoga, maar ben er maar even mee gestopt.
ik heb de doorlopende annuleringsverzekering opgezegd en een goed doel minder.
en dan ben ik naar de kapper geweest, dat voelt nu als luxe, terwijl het eerst gewoon was!
jaaa... ik ben vandaag om 6.45!!! bij de kapper geweest.
ik heb vandaag dus een lange dag. eigenlijk best lekker.
zometeen laat ik de hond uit.(het is al licht), dan moet ik nog wat bollen in de tuin zetten en de dahlia's moeten er nog uit.
vanmiddag naar een vriendin en tegen de avond naar gitaarles!
daar ben ik nu bijna 3 maanden mee bezig. ik moet allerlei leuke liedjes leren. bv california dreaming en price tag en redemption song. ik heb er veel plezier in, maar merk dat het zingen bijna nog moeilijker is dan het gitaarspelen.
toch nog best een leuk leven!



4 opmerkingen:

  1. Hee kaat, wat leuk dat je weer een(bereikbaar) blog hebt!
    Ik merk zelf niks van de crisis omdat mijn inkomen gelijk bleef. Maar hoe het in de toekomst wordt is wel onduidelijk met al die rare PGB-plannen. Ik maak me er nog niet druk om.

    Heel vroeger heb ik ook gitaarles gehad, ik weet nog dat ik eelt op mijn vingertoppen kreeg van de harde snaren :)
    Je bent lekker druk met allemaal leuke dingen zeg, schilder je nog steeds ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeyy wat leuk eigenlijk, de eerste reactie!!

    ja ik heb ook eelt! en dat is best gek
    schilderen durf ik het niet te noemen, maar ben wel lekker bezig ik zal binnenkort er wat over plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou je schildert prachtig hoor!
    Volgens mij heb je je tijd niet goed staan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, ik dacht dat het aan blogspot lag,
    maar ik ben handig aan het worden,
    hij staat nu goed!!

    BeantwoordenVerwijderen